Interpretatie-aantekeningen bij de stukken

  • Introïtus
    • Maat 16/17 gebonden, let op cresc pas in 13, einde PPP en rit,
  • Kyrie
    • Gewoon je best doen om de halve nootjes (v.a. 34) goed te zingen, (nog) niet te snel!
    • Piano maat 34 en opbouwen tot forte t/m maat 38.
    • Verder gaat het uitsluitend om de fuga, dus weinig dynamiek/tempowiss. Accenten zijn de inzetten van de stemmen.
  • REX
    • Denk aan de 16-den… (maak ze niet te lang!)
    • Maat 6 en 11 voluit, RIT/STATIG daarna weer a-tempo, Rit. salva me (18), extra Rit (20) en golf (21).
  • Confutatis
    • Maat 7 Rit. En PPPP, maat 10 weer a tempo en 16 weer Rit. En PPPP, 22 Vertragen,32 KOMMA, 37 nog verder vertragen, 38 weer KOMMA.
  • Lacrimosa
    • P beginnen (golfjes), maat 5 niet te kort, Cresc. Pas bij 7, 8 komma in orkest, 9 is PPP, 11 t/m 13 cresc opbouwen, 14  16 en 17 komma in orkest, 15 t/m 19 P houden, 24 P, v.a. 25 niet versnellen.
  • Domine Jesu
    • Eerste 2 maten  3 golfjes, golfje op 13, 3 golfjes op 15/16 en 18/19, na 21 en na de solo gaat het weer puur om de fuga, dus geen dynamiek/tempowiss en accent op de inzetjes.
  • Agnus Dei
    • Denk aan opbouw 1e 11 maten, komma eind maat 13, (komma maat 16 orkest), opbouw 17 t/m 24 als maat 1 t/m 11, Rit. 23/24, 34 a tempo, opbouw 34 t/m 41 als 1e 11 maten, maat 45 denk aan 3 tellen!
  • Sanctus
    • Rit maat 5,  7 li-et (niet aan elkaar zingen), Rit maat 8